خانه / گردشگری / بوستان باغ ایرانی؛ ونک
اینستا گرام سایت آتلانتیک

بوستان باغ ایرانی؛ ونک

بوستان علی محمد مختاری -بوستان باغ ایرانی - گردشگری آتلانتیک

ده ونک، یکی از مناطق قدیمی شمال کلان شهر تهران است و از آن کوچه باغ‌های رمانتیک، اکنون چیز زیادی باقی نمانده است؛ دورانی که بوی کاهگل، کاشی ‌کاری سردر خانه‌ها و صفه‌های روبروی خانه، درهای قدیمی و کلون‌هایی که صدایش، مرد و زن بودن مهمانان را به صاحب خانه‌ اعلام می‌کرد، آری این منطقه از شهر روزگار شیرینی را برای مردمانش خلق کرد.

بوستان علی محمد مختاری -بوستان باغ ایرانی - گردشگری آتلانتیک

اگر دل تان یک گردش سبز در بوستانی جذاب و متفاوت را می خواهد، بازدید از بوستان علی محمد مختاری که یادگاری از آن دوران است، می تواند حالتان را خوب کند، این بوستان، یک باغ قدیمی با درختانی کهنسال است، که عناصر معماری سنتی آن بازسازی شده و فضای سبز آن نیز بر پایه الگوی باغ‌های ایرانی پر از گل، درخت، آبراه، یک عمارت در وسط باغ و دارای حوض‌های متعدد و فواره‌ است بدین سان این بوستان به باغ ایرانی معروف گردیده است.

بوستان علی محمد مختاری -بوستان باغ ایرانی - گردشگری آتلانتیک

مساحت بوستان باغ ایرانی حدود ۳ هکتار است که حدود ۲ هکتار از آن برای فضای سبز بکار رفته است، این محیط زیبا جایی دلنشین برای مطالعه است و بدین منظور کتابخانه عمومی نیز در آنجا راه اندازی شده و همچنین زیر سازی این باغ به گونه ای انجام شده است که معلولین و سالمندان براحتی می توانند در آن به گردش بپردازند.

 

آدرس: تهران، منطقه ۳، محله ده ونک، خیابان شیخ بهایی شمالی، خیابان ۲۰ متری پیروزان، خیابان صابری.

مترو: می‌توانید از ایستگاه میرداماد به فاصله ۶۷ دقیقه استفاده نمایید.

اتوبوس: می‌توانید از ایستگاه پل مدیریت به فاصله ۱۶ دقیقه استفاده نمایید.

مکان های دیدنی در نزدیکی: پل طبیعت، بوستان ملت، نمایشگاه بین المللی تهران، برج میلاد، بوستان پرواز، فانوس دریایی، بوستان آب و آتش، بوستان طالقانی، بوستان نوروز، باغ موزه دفاع مقدس.

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف بوستان باغ ایرانی

گالری تصاویر

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *