خانه / گردشگری / باغ موزه نگارستان؛ بهارستان
اینستا گرام سایت آتلانتیک

باغ موزه نگارستان؛ بهارستان

باغ و موزه تاریخی نگارستان شهر تهران

باغ موزه نگارستان یکی از بناهای قدیمی تهران و به دستور فتحعلی‌شاه قاجار به‌عنوان اقامتگاه تابستانی، در سال ۱۲۲۲ هجری قمری (۱۸۰۷ میلادی) ساخته ‌شده است. به این علت که در یکی از اتاق‌های عمارت آن تعداد زیادی تابلو نقاشی (اغلب پرتره) به نمایش درآمده، که به ‌دست هنرمندانی چون میرزا جانی نقاش، میرزا بابا نقاش و عبدالله‌ خان نقاش ‌باشی کشیده شده‌ اند، این باغ موزه نیز نگارستان نامیده شده‌ است.

باغ و موزه تاریخی نگارستان شهر تهران

این بنا دارای دو عمارت به نام ‌های دلگشا و تالار قلمدان است و به سبک کلاه فرنگی ساخته شده است، این باغ دارای۶۰۰ متر زیربناست که شامل ۶۴ اتاق، کتابخانه ، چهار تالار با آینه‌کاری، نقوش طلایی و چلچراغ‌ تزئین شده است. در یازده مرداد ماه ۱۳۷۷ شمسی، باغ موزه نگارستان با شماره ۲۰۸۲ در فهرست آثار تاریخی ملی ایران به ثبت رسید. جالب است بدانید سرسره معروف فتحعلی شاه  در این باغ قرار دارد و قائم مقام فراهانی را در حوض خانه همین باغ خفه می‌کنند.

 

آدرس: تهران، میدان بهارستان، انتهای خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار.

مترو: می‌توانید از ایستگاه مترو بهارستان به فاصله ۵ دقیقه استفاده نمایید.

اتوبوس: می‌توانید از ایستگاه ملت به فاصله ۱۰ دقیقه استفاده نمایید.

مکان های دیدنی در نزدیکی: موزه هنرهای ملی، عمارت مسعودیه، موزه صنعت برق ایران، عمارت امین السلطان، موزه عبرت ایران، ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی.

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف باغ موزه نگارستان

گالری تصاویر

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *