خانه / گردشگری / تهران؛ قلب ایران
اینستا گرام سایت آتلانتیک

تهران؛ قلب ایران

شب های شهر تهران در کنار برج میلادتهران شهر هزار تو و هزار دالان با تاریخی کهن، تنها محلی برای بازار گردی و کار نیست، شاید تا الان فکر می کردیم که تهران در گذشته تنها یکی از روستاهای ری بوده‌ است که با وجود مواضع طبیعی فراوان و دشواری نفوذ در آن،‌ پناهگاه خوبی برای ساکنین و دولتمردان آن زمان بوده است؛ و اینطور فکر می کردیم که تنها در قرن هفتم با وقوع اتفاقات ناخوشایند پی در پی در شهر ری سبب مهاجرت بسیاری از مردمان آن روزگار شد، تا  با آوردن دانش و تجربیات خود پیشرفت تهران آغاز گردد. و حتی این را میدانستیم که در دوران صفوی تهران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و آغاز شکوفایی تهران را در زمان آقا محمد خان قاجار می پنداشتیم که تهران را پایتخت خواند و یا با شروع دوران پهلوی تهران از شهری معمولی به پایتختی مدرن تبدیل گردید. اما این شواهد تنها ۴۰۰ سال گذشته تهران را شرح می دهد حال می دانیم که پیشینهٔ زندگی تهران با توجه به کاوش های باستان شناسی انجام شده حداقل به هزاره پنجم پیش از میلاد یعنی حدود ۷۰۰۰ سال پیش باز می گردد.

تهران امروزی با مساحتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ نفر دارای تراکم جمعیتی ۸٬۶۹۳ نفری در هر کیلومتر مربع است و براساس آمار سال ۲۰۱۰ میلادی بیست و دومین شهر پرجمعیت جهان و مطابق با آمار سال ۲۰۱۵ میلادی دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است. همچنین آمار سال ۱۳۹۵، نشان می دهد که سهم تهران در تولید ناخالص داخلی ایران حدود ۲۳ درصد است و با داشتن نیمی از صنعت کشور، نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا می نماید.

عکس هوایی تهران

اما با همه این اتفاقات همیشه ساکنین تهران در هنگام تعطیلات این شهر را به نیت سفرهای داخلی و خارجی ترک می نمایند تا اوقات فراغت خود را در جایی بکر و تازه و دور از دود و دم شهر بگذرانند. این خوب است اما خوب تر آن است، که بدانید تهران با توجه به آمار اعلام شده دارای بیش از دو هزار نقطه گردشگری، زیارتی، تاریخی و تفریحی است. با این اوصاف با یک حساب سرانگشتی اگر بخواهیم بگوییم تهران را کامل گشته ایم، خدمتتان خواهم گفت که فرض بفرمایید شما بتوانید روزی ۵ مکان گردشگری را بازدید نمایید، آنگاه حدود ۴۰۰ روز یعنی بیش از یکسال زمان نیاز دارید تا این حجم از اماکن تفریحی را ببینید.

آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با تهران اولین کلان شهر ایران بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *