خانه / گردشگری / سمنان؛ شهر هوافضای ایران
اینستا گرام سایت آتلانتیک

سمنان؛ شهر هوافضای ایران

دروازه قدیم شهر سمنان

مرکز استان سمنان، سمنان، دومین شهر پرجمعیت استان، شهر قدیمی‌ترین منارجنبان ایران، شهری در راه تهران به خراسان، در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، با دارا بودن رودخانه فصلی گل رودبار که با سرچشمه گرفتن از رشته کوه‌های البرز و گذر از شهر درجزین به دل دشت کویر می‌ریزد و اما این شهر جزء باسواد ترين شهرهای ايران است.

بافت قدیم شهر سمنان

قدمت این شهر به دوران حکومت مادها، پارت ها و هخامنشیان باز می گردد، اما تنها آثار تاریخی بجای مانده در این شهر به دوران غزنویان، سلجوقیان و تیموریان باز می گردد.

مسجد جامع و مناره بلند شهر سمنان

سمنان در ارتفاع ۱٬۲۰۰ متر از سطح دریا با مساحتی در حدود ۲۴۶ کیلومتر مربع قرار دارد، دارای آب و هوای خشک و معتدل و تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۱۸۵٬۱۲۹ نفر بوده و دارای تراکم شهری بالایی در حدود ۷۵۳ نفر در هر کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ پنجاه و چهارمین شهر پرجمعیت ایران است. مردم به زبان فارسی و سمنانی سخن می گویند و اکثر مردم مسلمان شیعه هستند.

پایگاه فضایی ایران شهر سمنان

در سفر به این شهر با فرهنگ و آداب رسومی جدید آشنا خواهید شد، پس فرصت گشتن و دیدن جذابیت های گردشگری و تاریخی اش را از دست ندهید، آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با سمنان، شهر قدیمی‌ترین منارجنبان ایران بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *