خانه / گردشگری / گرگان؛ شهر ستاره ها
اینستا گرام سایت آتلانتیک

گرگان؛ شهر ستاره ها

تصویر هوایی از روز گرگان

مرکز استان گلستان، شهر گُرگان در شمال شرقی ایران، شهر گرگان رود، با داشتن کوه، چمنزارهای وسیع، جنگل های انبوه و سر سبز، بیابان و شوره ‌زار و با وجود تالاب و زمین های کشاورزی این چنین تنوعی از طبیعتی زیبا، چشم نواز و دل انگیز را برای طبیعت دوستان به ارمغان آورده است. این شهر مهاجر پذیر ایران سالهاست که اقوام مختلف را برای زندگی به سمت خود می کشاند پس شما نیز فرصت دیدن این همه زیبایی را از دست ندهید.

عکس هوایی از تپه باستانی شهر گرگان

اَستَرآباد، اِستارباد(شهر ستاره ها) از نام های قدیم گرگان هستند. از استرآباد قدیم امروزه فقط تپه‌ ی باستانی شهر گرگان به نام قلعه خندان که قدمتی دیرینه دارد باقی‌ مانده و قسمت‌های دیگر شهر به خاطر سیلاب‌های زیادی که اتفاق افتاده به مرور از بین رفته است و کاوش ها برای بررسی تاریخ دقیق این شهر همچنان در حال انجام می باشد. در فاصله سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۱ شماری از قزاق‌ها از شوروی سابق به ایران مهاجرت کردند و عده ای از آن ها در گرگان مستقر شدند و محل سکونت آن‌ها به قزاق محله شهرت یافت و اما بعضی دیگر پس از تشکیل کشور قزاقستان، در دههٔ ۱۳۷۰ شمسی به آن کشور بازگشتند. شهر گرگان و منطقه پیرامونش از نیمه دوم سال ۱۳۷۶ شمسی به صورت رسمی با نام استان گلستان در نقشه جغرافیایی ایران رسمیت پیدا کرد و گرگان به عنوان مرکز این استان انتخاب شد.

طبیعت پارک جنگی جنوب شهر گرگان

گرگان یکی از شهرهای خوش آب و هوا و معتدل است و با تنوع و گوناگونی فراوان زیستی همراه است، از این رو قسمت جلگه‌ای و اراضی پست گرگان به لحاظ مجاورت با صحرای ترکمنستان، دوری از دریا و کاهش ارتفاعات، آب‌ و هوای نیمه بیابانی و گرم دارد، بنابراین تابستان‌های این شهر نسبتاً گرم و شرجی است. گرگان در ارتفاع ۱۵۵ متری از سطح دریا با مساحتی در حدود ۹۵ کیلومتر مربع قرار دارد، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۳۵۰٬۶۷۶ نفر بوده و دارای تراکم شهری در حدود ۳۶۹۲ نفر در هر کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ بیست و چهارمین شهر پرجمعیت ایران است. زبان اکثر مردم فارسی است، اما سالهاست بدلیل مهاجرت فراوان اقوام ایرانی (مازنی‌ها، بلوچ‌ها، سیستانی‌ها، آذری‌ها، ترکمن‌ها، سمنانی ها و خراسانی) و همچنین قزاق های شوروی سابق سبب وجود تنوع زبانی و گویشی فراوانی شده است.

جاده های شهر گرگان

فرصت گشتن و دیدن جذابیت های گردشگری و تاریخی گرگان را از دست ندهید، آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با گرگان، شهر جنگل و آبشار بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *