خانه / گردشگری / تبریز؛ شهر شکلاتی ایران
اینستا گرام سایت آتلانتیک

تبریز؛ شهر شکلاتی ایران

تبریز پایتخت گردشگری اسلامی

شهر تبریز در ناحیه شمال غرب کشور قرار دارد، این شهر القاب زیادی به خود گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شهر اولین‌ها، امن‌ترین شهر ایران، شهر بدون گدا، شهر شکلاتی ایران، دومین قطب صنعتی ایران و پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ اشاره نمود.

مساحت شهر تبریز ۳۸۰ کیلومتر مربع بوده و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن برابر ۱٬۵۵۸٬۶۹۳ نفر برآورد شده است که از این تعداد بیش از ۹۵ درصد آذری زبان هستند، تبریز دارای تراکم جمعیتی در حدود ۴۱۰۲ نفر در هر کیلومترمربع می باشد و براساس آمار سال ۲۰۱۵ میلادی تبریز ششمین کلانشهر ایران و بیست و پنجمین کلانشهر خاورمیانه است. اغلب مردم این شهر مسلمان و شیعه‌ هستند اما اقلیت‌های مذهبی مانند مسیحیان، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان نیز در کنار مردم مسلمان در آسایش کامل زندگی می‌کنند. اقتصاد کلان ‌شهر تبریز بر پایه‌ صنایع دستی و هنری، صنایع غذایی و صنایع تولیدی سبک و سنگین است.

تبریز ایران

این شهر در گذشته با نام هایی همچون ” تَورِز “، ” تَورِژ “، ” تِبریز ” و ” توری ” شناخته می شد. جالب است بدانید تبریز پایتخت سیاسی ایران بوده و حکمرانی پادشاهان، سلسله‌های خوارزمشاهیان، ایلخانیان، چوپانیان، جلایریان، اتابکان، قراقویونلوها، آق قویونلوها، صفویان و دوره ای از قاجاریان را به چشم خود دیده است. بر این اساس تبریز شهری دیدنی و تاریخی است و با توجه به شواهد بدست آمده در سال های اخیر با قدمتی بیش از ۴۵۰۰ سال به جهانیان معرفی شده است.

تبریز با داشتن موزه‌ها، بناهای تاریخی و دارا بودن طبیعت و مناظر چشم‌ نواز یکی از بهترین مناطق آذربایجان برای گردشگری است.

آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با تبریز شهر اولین‌ها بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *