خانه / گردشگری / رشته ‌کوه عینالی؛ تبریز
اینستا گرام سایت آتلانتیک

رشته ‌کوه عینالی؛ تبریز

کوه عینالی یک منطقه خوش آب و هوا بر فراز رشته‌ کوه سرخاب (سرخ فام) است که در شمال کلان شهر تبریز قرار گرفته و محیطی مناسب برای تفریح و کوه نوردی به حساب می آید. کوه عینالی (عون بی علی) مجموعه ای از قله ها، تپه ها و دره ها است که قله آن حدود ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

علاقه، دلبستگی و باور مردم منطقه به کوه عینالی به گونه ای است که آن را قابل قیاس با هیچ کوهی نمی دانند و معتقدند که نه تنها این کوه، شهر تبریز را در دامن خویش چون فرزندش جای داده است بلکه قله آن نیز نزدیکترین مکان برای نیایش به آسمان شهرت یافته است و این شاید بخاطر وجود آرامگاه عون بن علی در ارتفاعات این کوه باشد.

خدمات و امکانات تفریحی در این منطقه بسیار است و علاوه بر حضور کوهنوردان، علاقمندان زیادی برای لذت بردن از این طبیعت زیبا و سوار شدن تاکسی های لندن داخل تفرجگاه، زیبایی دو چندانی را به این منطقه گردشگری افزوده است.

آدرس: تبریز، اتوبان پاسداران، ورودی تله‌ کابین تبریز.

مکان های دیدنی در نزدیکی: رودخانه آجی چای، آبشار مصنوعی، مجسمه قیچی ساز، دریاچه مصنوعی داغ گلی، پارک جنگلی، زیپ لاین، تله کابین، یادمان شهدای گمنام، آرامگاه عون بن علی، تندیس سنگی استاد شهریار، توربین بادی.

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف کوه عینالی

گالری تصاویر

 

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

عمارت بهارستان، ساختمان مجلس شورای ملی، شهر تهران، سایت گردشگری آتلانتیک

عمارت بهارستان، مجلس شورای ملی

ساختمان تاریخی مجلس شورای ملی ایران یا همان عمارت بهارستان، در مجموعه میدان بهارستان شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *