خانه / گردشگری / کوه میل فرهاد؛ رودبار جنوب کرمان
اینستا گرام سایت آتلانتیک

کوه میل فرهاد؛ رودبار جنوب کرمان

سايت گردشگري آتلانتيک- منطقه زيباي کوه میل فرهاد؛ رودبار جنوب کرمان

کوه میل فرهاد از عجایب جنوب استان کرمان است، اين کوه در شهرستان رودبار جنوب در بخش جازموريان و در شمال شهر زهکلوت و در جنوب شرقی استان کرمان قرار دارد، فاصله اين شهرستان تا مرکز استان کرمان در حدود ۳۳۳ کیلومتر می باشد و فاصله شهر زهکلوت تا رودبار جنوب در حدود ۶۵ کیلومتر می باشد و فاصله زهکلوت تا میل فرهاد نیز چیزی در حدود ۳۵کیلومتر می باشد.

شاید همین فاصله ها و دور بودن از مرکز شهرستان باعث شده تا اين منطقه کوهستاني و منطقه میل فرهاد بکر بماند، براي رسيدن به قله ميل فرهاد بايد از يک منطقه کوهستاني عبور کنيم، که هنوز مسيرش بخاطر شرايط شديد بارندگي در زمستان ها، خاکي است.

میل فرهاد کوهی است، که از پایین به شکل دایره ای به طرف بالا کم کم باریک می شود، و از بالا به شکل کروي و از دور شبيه تخم مرغ يا شبيه تکه سنگی عظیم الجثه، پرهیبت و دیدنی خودنمايي مي کند و بیش از هزار متر ارتفاع دارد و مثل کله قندی است که در سطح صاف و صیقلی آن حفره های بسیار ایجاد کرده باشند. در مواقع بارندگی که آب باران از بالاي کوه به اطرافش جاري مي شود، دور تا دور کوه دایره ای مانند آبشاری را به وجود می آورد و صداي دلنشينش آرامش مي بخشد.

منطقه میل فرهاد و مخصوصا اين کوه بهترین جا برای گردش و صخره نوردي می باشد و ارتفاعات بالای آن بوی بوته های درمنه که گیاهی سردسیری است، انسان را به شگفتی وا می‌دارد.

این منطقه زیبا و شگفت انگیز مردمانی خون گرم و مهمان نواز دارد، سرزمین همیشه بهار و سرفراز میل فرهاد در ایام نوروز منتظر قدوم شما عزیزان مي باشد.

 

نويسنده: اسماعيل جارزاده

همچنین ببینید

عمارت بهارستان، ساختمان مجلس شورای ملی، شهر تهران، سایت گردشگری آتلانتیک

عمارت بهارستان، مجلس شورای ملی

ساختمان تاریخی مجلس شورای ملی ایران یا همان عمارت بهارستان، در مجموعه میدان بهارستان شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *