خانه / گوناگون / ایمیل چیست؟
اینستا گرام سایت آتلانتیک

ایمیل چیست؟

تعريف و آموزش ساخت ايميل يا رايانامه

ایمیل، Email، رایانامه یا پست الکترونیکی چیست؟

به طور کلي به کلیه نامه های دیجیتالی در شبکه های کامپیوتری که از یک فرستنده به یک یا چند گیرنده ارسال می شود و می تواند حاوی یک یا چند متن، تصویر، ویدئو و… باشد، ایمیل می گویند.

چگونه ایمیل بسازیم؟

آیا تاکنون نام های yahoo و gmail را شنیده اید؟ این ها سرویس دهنده هایی هستند که خدمات مربوط به ایمیل را ارائه می دهند. شما از طریق این شرکت ها میتوانید ایمیل خود را بسازید.

فرق ایمیل با جیمیل چیست؟

بهتر است بگوییم تنها تفاوت این دو سرویس در نوع و نام شرکت خدمت دهنده است که به ترتیب یاهو و گوگل هستند. به عبارتی همه ایمیل ها از یک ساختار چهار قسمتی به صورت زیر تشکیل شده اند.

فرمت-کلي-آدرس-ايميل يا رايانامه

ایمیل هایی که مربوط به سرویس دهنده یاهو هستند، به طور مثال به صورت Atlantikmanager@yahoo.com  می باشند که کاربران به اختصار به نام یاهومیل ( yahoomail or yahoo masseger) می شناسند.

و همچنین ایمیل هایی که مربوط به سرویس دهنده گوگل هستند، به طور مثال به صورت Atlantikmanager@gmail.com می باشند که کاربران به اختصار به نام جیمیل (gmail) می شناسند.

یک اشتباه بزرگ:

۱. اشتباهی که تعدادی از کاربران مرتکب آن می شوند این است که از www ابتدای نام ایمیل خود استفاده می نمایند و گمان می کنند که ایمیلشان خراب است و… پس به نحوه درست نوشتن ایمیل خود دقت نمایید.

۲. اشتباهی دیگر که بین کاربران متداول است، این می باشد که افراد اشتباها ایمیل یا جیمیل می سازند ولی موقع رجوع برای ورود و گرفتن خدمت به سرویس دهنده رایانامه شرکت دیگری وارد می شوند! در نتیجه امکان ورود میسر نمی باشد.

۳. اشتباهی دیگر که کاربران هنگام ساخت رایانامه با آن مواجه می شوند این است که با فیلتر شکن وارد نت می شوند، در این صورت موتورهای جستجو شما را با نام آن کشور می شناسند و صفحه ای با زبان آن کشور باز خواهد شد که کار ثبت نام شما با مشکل مواجه می شود در این صورت یا با فیلتر شکن وارد نشوید و یا اینکه در صورت ورود و بروز این اتفاق با استفاده از مترجم گوگل (google translate) قسمت تنظیمات زبان صفحه سرویس دهنده رایانامه را پیدا نمایید و زبان صفحه را تغییر دهید.

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *