خانه / گوناگون / چه نکات مراقبتی می تواند کارایی و عمر باتری گوشی را افزایش دهد؟
اینستا گرام سایت آتلانتیک

چه نکات مراقبتی می تواند کارایی و عمر باتری گوشی را افزایش دهد؟

چگونه مراقب باتري گوشي همراه خود باشيم؟

دوستان عزیزم توجه داشته باشید نکات مراقبتی زیر که در ادامه خواهیم گفت، هر چند ساده اند اما در بلند مدت کمک قابل توجهی را در راستای اثربخشی باتری گوشی همراه شما انجام خواهند داد.

۱. هرگز گوشی را در محیط گرم و یا در برابر تابش نور خورشید قرار ندهید، بسیار اتفاق افتاده است که باتری گوشی ترکیده و سوانحی را هم به وجود آورده است.

۲. گوشی خود را به سادگی داخل ماشین، داشبورد و یا جلوی شیشه و کیلومتر ماشین قرار ندهید و حتی در فصل سرما نزدیک بخاری و هر جای دیگری که احتمال رسیدن حرارت و گرما به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجو دارد، قرار ندهید.

۳. حتما محیط اطراف گوشی در هنگام شارژ و یا حتی در موقع استفاده و نگهداری آزاد باشد و هوا جریان داشته باشد، به طور مثال بسیاری افراد گوشی خود را زیر بالشت قرار می دهد که این کار سبب گرم شدن و کاهش عمر باتری می شود.

۴. هرگز گوشی را که در هنگامی داغ است به شارژ نزنید، هر چند بسیاری با این مورد موافق نیستند اما به تجربه پیشنهاد ما این است که در صورتیکه واقعا عجله دارید و نمی توانید منتظر پایین آمدن دمای باتری به صورت طبیعی شوید، گوشی همراه خود را به صورت کامل یا اگر باتری جدا می شود، باتری را برای حدود تنها چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا دمای آن گرفته شود و گوشی شما بهتر شارژ می شود.

۵. زمانی بهتر است گوشی خود را به شارژ 100% برسانید که شارژ گوشی شما کاملا تمام شده باشد.

۶. حتی بهتر است که به صورت ماهیانه یکبار گوشی خود را خاموش و روشن نمایید و بگذارید گوشی شما کاملا شارژ شود با این کار علاوه بر recovery گوشی خود اندوخته ذخیره باتری شما هم که قبلا پنهان بود در صورت وجود استفاده می گردد.

۷. گوشی خود را به صورت منظم شارژ کنید و سعی کنید شارژ آن را بین ۵۰% تا ۸۰% نگه دارید و اصلا نیاز نیست که کامل بگذارید گوشی ۱۰۰% شود.

۸. گوشی خود را هیچگاه برای مدت طولانی خاموش نگه دارید، زیرا در بلند مدت عمر باتری آن کاهش می یابد.

۹. توجه داشته باشید گوشی های نو و نسل جدید اصلا نیاز به شارژ اولیه و طولانی مدت ندارند، پس طبق مواردی که گفته شد آن ها را شارژ نمایید.

۱۰. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از شارژ کردن گوشی خود به وسیله پورت های کامپیوتر و شارژرهای فندکی خودرو و… خودداری نمایید.

چگونه از باتري گوشي همراه خود مراقبت نماييم؟

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *