خانه / گردشگری / کوه دند؛ آذربایجان شرقی
اینستا گرام سایت آتلانتیک

کوه دند؛ آذربایجان شرقی

مسیرهای صعود به قله کوه دند، یا همان دن داغی تبریز - گردشگری آتلانتیک

کوه دند، یا همان دن داغی، یکی از قله های دیدنی و خاص نزدیک به کوه عینالی در رشته کوه سرخاب و در پنج کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع شده است. قله دند به ارتفاع ۲۳۸۱ متر مرتفع ترین قله این رشته کوه محسوب می شود و در دامنه جنوبی رودخانه آجی چای قرار دارد، این کوه به علت نزدیکی به شهر و جذابیت هایش برای صعود، بارها توسط کوهنوردان بسیاری فتح گردیده است.

مسیرهای صعود به قله کوه دند، یا همان دن داغی تبریز - گردشگری آتلانتیک

کوه دند در تمامی فصول سال، مخصوصا در هنگام تعطیلات و حتی در سردترین روزهای زمستان نظر مشتاقان زیادی را برای لذت بردن از طبیعت به سمت خود جلب می نماید.

مسیرهای صعود به قله:

مسیر اول:  با عبور از کوه ائینالی و کهلیک بولاغی و سپس از آجی چای از دره معروف پلنگ دره سی می گذرید و به سمت سویودلو حرکت می کنید و از انجا نیز راهتان را به سمت قله ادامه می دهید، مدت زمان راهپیمایی از این مسیر تا قله کوه دند حدود هفت ساعت می باشد.

مسیر دوم: اما مسیر دوم برای کوهنوردانی توصیه می شود که بخواهند کوهپیمایی کمتری داشته باشند. آن ها می توانند مسیر بین تبریز تا پل رودخانه آجی چای را که در کنار آبادی ونیار می باشد با اتومبیل بروند و از آنجا نیز به سمت سویو دلو پیاده به حرکت خود ادامه دهند، مدت زمان راهپیمایی از این مسیر تا قله کوه دند حدود دو ساعت می باشد.

مسیر سوم: این مسیر از روستای پاکچین (پکه چین) می گذرد، بعد از رسیدن به ایمام اغاجی که در شرق کوه دند می باشد ادامه می دهید و با گذر از در شمالی به قله کوه خواهید رسید، مدت زمان راهپیمایی از این مسیر تا قله کوه دند حدود چهار ساعت می باشد.

مکان های دیدنی در نزدیکی: رودخانه تلخه رود، رودخانه آجی چای و قله‌های رشته‌ کوه سرخاب شامل قله بهلول (ارتفاع: ۱۹۸۵ متر)، قله پاکچین (ارتفاع: ۱۹۴۵ متر)، قله هیلله (ارتفاع: ۱۸۵۰ متر)، قله عون بن علی (ارتفاع: ۱۸۰۰ متر).

 

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف کوه دند

گالری تصاویر

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *