خانه / گردشگری / پارک ملی ایل گلی
اینستا گرام سایت آتلانتیک

پارک ملی ایل گلی

پارک شاه گلی یا ائل گلی یا پارک ملی تبریز

پارک شاه گلی،ائل گلی یا ایل گلی که با نام پارک ملی هم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین تفریحگاه‌های شهر تبریز است. شاه گلی به معنای دریاچه شاه در زبان ترکی آذربایجانی است و پس از انقلاب ۱۳۵۷ نام این دریاچه به ائل گلی به معنای دریاچه مردم تغییر کرد.

پارک شاه گلی یا ائل گلی یا پارک ملی تبریز

این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفوی و پس از آن گسترش یافته ‌است. عمق دریاچهٔ ائل گلی۱۲ متر بوده و مناسب قایقرانی است، همچنین شهربازی (لوناپارک)، غذاخوری، فست فود و کافی شاپ های متعددی در داخل این گردشگاه وجود دارد، همچنین این مجموعه زیبا دارای هتل و مسافرخانه است تا این گردشگاه جنبهٔ جهانی پیدا کند. این باغ در تاریخ بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۷ شمسی با شمارهٔ ثبت ۲۴۷۷۴ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است. حضور در این تفریحگاه پیشنهاد ما به آنهایی است که دوست دارند، لحظات زیبایی را برای خود بسازند.

 

آدرس: تبریز، محله‌ی ایل‌ گلی،بلوار ایل گلی.

مترو: می‌توانید از ایستگاه مترو ائل گلی استفاده نمایید.

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف پارک ملی

گالری تصاویر

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *