خانه / گردشگری / آتلانتیک؛ جاده ای رویایی
اینستا گرام سایت آتلانتیک

آتلانتیک؛ جاده ای رویایی

جاده آتلانتیک، جاده ای رویایی در نروژ است

آتلانتیک، جاده ای رویایی است که محل تلاقی، آسمان، زمین و دریاست و در میان اقیانوس اطلس پهناورترین اقیانوس جهان قرار گرفته تا یکی از زیباترین، هیجان انگیزترین و خطرناک ‌ترین جاده‌های جهان لقب گیرد، این جاده مارپیچی با طول ۸ کیلومتر و ۲۷۴ متر و عرض ۶.۵ متر با ۸ پل مجموعه ای از جزایر کشور نروژ را به هم متصل می کند. این جاده اکنون فرصت گردشگری بسیاری را فراهم کرده است و با وجود سرزمین های اطرافش که در آن ها چهار مکان برای استراحت تدارک دیده شده است، سالانه گردشگران بسیاری را برای استفاده از آب و هوا، طبیعت و امکانات تفریحی اش همچون غواصی، ماهیگیری، اسکوبا دایوینگ جذب می کند و با وجود سالن های غذاخوری در نزدیکی آن به یک منطقه ی کاملا توریستی تبدیل شده است و معروف ‌ترین پل این جاده بسیار زیبا به نام استورزایساندت است.

جاده آتلانتیک، جاده ای رویایی در نروژ است

ساخت این مسیر مواصلاتی از اول اوت(Augest) ۱۹۸۳ میلادی آغاز شد و در ۷ ژوئیه(January) ۱۹۸۹ میلادی یعنی در حدود ۶ سال افتتاح گردید. جاده مزبور با صرف هزینه ای معادل ۱۲۲ میلیون کرون نروژ ساخته شد که ۲۵ درصد این مبلغ از طریق عوارض جاده ای و مابقی از طریق بودجه دولتی اختصاص یافته تامین گردید. هر چند که در ابتدا پیش بینی شده بود، به مدت ۱۵ سال عوارض جاده ای می بایست از این بزرگراه دریافت شود ولی این برنامه در سال ۱۹۹۹ میلادی یعنی تنها پس از حدود ۱۰ سال با توجه دریافتی ها، صرفه جویی های انجام شده و درآمدهای جانبی بدست آمده در طول این مسیر سبب گردید تا زودتر از موعد مقرر دریافت عوارض پایان یابد که این اتفاق نشانگر یک مدیریت صحیح در سطح کلان است.

جاده آتلانتیک، جاده ای رویایی در نروژ است

جالب است بدانید که این جاده در طول سالیان گذشته عناوین مختلفی را دریافت کرده است. به طور مثال در سال ۲۰۰۵ میلادی، بهترین مسیر گردشگری در نروژ شناخته شد و عنوان برترین سازه قرن را از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۶ میلادی از طرف گاردین عنوان بهترین سفر جاده ای را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۹ میلادی بعنوان میراث فرهنگی نروژ تحت حفاظت قرار گرفت.

نقشه آنلاین جاده آتلانتیک نروژ

گالری تصاویر

مطالب پیشنهادی:
معرفی اقیانوس آتلانتیک

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *