خانه / گردشگری / شهرکرد؛ سوئیس کوچولوی ایران
اینستا گرام سایت آتلانتیک

شهرکرد؛ سوئیس کوچولوی ایران

جاهای دیدنی و تاریخی شهرکرد

مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شَهرکُرد، مرتفع ترین مرکز استان و پانزدهمین شهر مرتفع ایران، شهری زیبا و پر آب، با دشت‌هایی وسیع و سرسبز یکی از بهترین ییلاق‌های ایران است که هم آب و هوایی خاص دارد و هم چشم اندازهایی خاص و جذاب دارد، آتلانتیک شما را به این شهر تاریخی و کم نظیر دعوت می کند.

تصویر هوایی شهرکرد

دِهْکُرد، دهکردین از نام های قدیم شهرکرد هستند. به گفته اهالی شهر، با توجه به اینکه در این منطقه نوعی بالاپوش نمدی به نام کُردیَن تولید می شده است از گذشته به این آبادی دهکردین می گفتند. شهرکرد به دلیل ارتفاع زیادش از سطح دریا معروف به بام ایران است و با وجود جاذبه های طبیعی خاص و بی نظیرش همراه با آب و هوایی ملایم، خنک و دلچسب به سوئیس کوچولوی ایران شناخته شده است.

شیر سنگی شهرکرد باستان

این بیت شعر در وصف دهکرد سروده شده است:

وِراهم از شبان نام است و هم کُرد                     گذر از انتهایش رود دهکرد

کنون وسعتی از شرق و غرب است                  جنوبش را فتاده دشت دهکرد

طبیعت گردی شهرکرد

جالب است بدانید تنها از دوره زندیه به این سمت است که برای اولین بار نام شهرکرد در متون تاریخی یافت شده است و این نشان از این است که این منطقه تاریخی کشف نشده و همراه با رمز راز دارد. شرایط ییلاقی حاکم بر منطقه با وجود دشت های سرسبز و وسیع از گذشته شاهد ورود مهاجرینی با اصالت و نژاد کرد بوده است که برای دامداری و دامپروری به این سرزمین کوچ کردند. با توجه به اینکه در این شهر آثاری از دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان وجود دارد، اما با بررسی تپه های باستانی در اطراف این منطقه پیشینه تاریخی آن به دوران باستان می رساند.

آثار و بناهای تاریخی شهر کرد

شهرکرد سرزمینی مرتفع و کوهستانی در بخش شمالی رشته کوه زاگرس و با ارتفاع ۲۰۶۰ متر از سطح دریا، دارای اقلیم آب و هوایی نیمه مرطوب و معتدل است، که تابستان‌هایی معتدل و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد با مساحتی در حدود ۱۱۶ کیلومتر مربع، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۱۹۰٬۴۴۱ نفر بوده و دارای تراکم شهری بالایی در حدود ۱۶۴۲ نفر در هر کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵  پنجاه و سومین شهر پرجمعیت ایران است. زبان محلی مردم فارسی است و با لهجه شهرکردی صحبت می نماید و اکثر مردم این شهر مسلمان شیعه هستند.

آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با شهرکرد، بام مراکز استان های ایران بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

عمارت بهارستان، ساختمان مجلس شورای ملی، شهر تهران، سایت گردشگری آتلانتیک

عمارت بهارستان، مجلس شورای ملی

ساختمان تاریخی مجلس شورای ملی ایران یا همان عمارت بهارستان، در مجموعه میدان بهارستان شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *