خانه / گردشگری / کرج؛ ایران کوچک
اینستا گرام سایت آتلانتیک

کرج؛ ایران کوچک

طبیعت رودخانه کرج چالوس

مرکز استان البرز، کَرَج، شهری مهاجرپذیر، شهری کوهپایه‌ای است که در میان دره و در دامن طبیعت البرز رشد یافته است و متنوع ترین جامعه ایرانی را در خود گردهم آورده است. اما برخلاف تصور همه کرج تنها یک شهر گذری نیست بلکه دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی، گردشی و طبیعی فراوانی است، لذا توصیه می کنم ساعاتی را در این شهر توقف کنید و لذت ببرید.

گردشگری کرج

کرج به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و رودخانه ‌های روان، محل سکونت موقت یا دائمی اقوام گوناگون ایرانی بوده است و آثار بدست آمده از دوره باستان و دوران های تاریخی مختلف نشان از این است که این ناحیه در روزگاران گذشته از تمدن پیشرفته‌ای برخوردار بوده ‌است.

عس شهر کرج از بالای بام کرج

کوه رج، کراج، کاوک از نام های قدیمی کرج هستند و از آنجا که قومیت‌های مختلف و با فرهنگ‌های متنوع در این کلان شهر زندگی می‌کنند، کرج به نام ایران کوچک لقب گرفته است. کرج پس از تهران دومین شهر مهاجرپذیر ایران است و از تاریخ دوازدهم بهمن سال ۱۳۸۸ شمسی که استان البرز از تهران مجزا شد، شهر کرج نیز به عنوان مرکز این استان انتخاب گردید.

پارک و باغ گل کرج

کرج در دامنه رشته کوه‌های البرز و در ارتفاع ۱٬۳۰۰ متری از سطح دریا از لحاظ اقلیم آب و هوایی تحت تأثیر ارتفاعات البرز، دره چالوس و رودخانه کرج قرار دارد و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۱٬۵۹۲٬۴۹۲ نفر بوده و با احتساب جمعیت ساکن در حومه شهر به ۱٬۹۷۳٬۴۷۰ نفر می‌رسد، کرج با مساحتی در حدود ۳۴۹ کیلومترمربع دارای تراکم شهری ۵۶۵۵ نفری در هر کیلومترمربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ چهارمین شهر پرجمعیت ایران و در سال ۲۰۱۵ میلادی بیست و یکمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه شناخته شده است.

پارک های زیبا کرج

زبان اکثر مردم فارسی است، اما بدلیل مهاجرت اقوام آذری، کرد، لر، مازندارنی و گیلکی، زبان و گویش های دیگر نیز در شهر رایج است، اکثر مردم کرج مسلمان شیعه هستند، اما اقلیتی از ادیان و مذاهب دیگر نیز در این شهر سکونت دارند.

کاروانسرای شاه ‌عباسی دوران صفوی در کرج

فرصت گشتن و دیدن جذابیت های گردشگری و تاریخی این شهر را از دست ندهید، آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با شهر کرج، بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *