خانه / گردشگری / اراک؛ پایتخت دانشجویی ایران
اینستا گرام سایت آتلانتیک

اراک؛ پایتخت دانشجویی ایران

عکس هوایی شهر کرمانشاه

مرکز استان مرکزی، اَراک، سومین شهر بزرگ غرب کشور، شهری جوان، شهری امن از نظر لرزه‌خیزی، شهری با برج های بلند و ساختمان های بزرگ، شهری مهاجر پذیر، زیباترین و مدرن ترین شهر در غرب کشور، شهری است فرهنگی، تاریخی و دارای طبیعتی خاص با فصل های بهار و پاییز دیدنی اما با عمری کوتاه، پس تا دیر نشده از زیبایی های این شهر دیدن نمایید.

حمام قدیمی شهر اراک

سلطان‌آباد، قلعه سلطان‌آباد از نام های قدیم اراک هستند. پیش از ساخت شهر در جای کنونی و پیرامون آن چند ده وجود داشت، از لحاظ تاریخی و گردشگری، قدمت بیشتر بناهای تاریخی این شهر به دوره قاجاریه و به زمان فتحعلی شاه بازمی‌گردد، یعنی حدود ۲۰۰ سال پیش باز می گردد، که در آن زمان تمامی تأسیسات شهری از قبیل قنات، حمام، آب‌انبار، مسجد، مدرسه، سقاخانه، بازار و ارگ حکومتی ساخته شد و با گذشت زمان و رونق‌گیری شهر و عبور راه‌ آهن سراسری از کنارش، مهاجرت به این نیز شهر افزایش یافت.

تالاب میقان شهر اراک

جالب است بدانید که اراک، بزرگ ترین شهر استان مرکزی و سومین شهر بزرگ غرب کشور پس از کرمانشاه و اهواز است. این شهر به علت برخورداری از صنایع مادر، پایتخت صنعتی ایران لقب گرفت و همچنین پایتخت دانشجویی ایران است و رادیو سراسری دانشجو از این شهر پخش می شود.

بازار شهر اراک

اراک در میان دشت های رشته کوه های زاگرس و در ارتفاع ۱٬۷۰۸ متری از سطح دریا، دارای زمستان‌هایی سرد و مرطوب و تابستان‌هایی گرم و خشک است و به دلیل قرارگرفتن این شهر در کنار تالاب میقان، دشت فراهان و همچنین کوه‌های اطرافش از آب و هوای مطبوع و متغیری برخوردار است و سالانه پرندگان مهاجر بسیاری به این منطقه کوچ می کنند.  طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۵۳۱٬۵۲۳ نفر بوده و با مساحتی در حدود ۱۵۶ کیلومترمربع دارای تراکم شهری ۳۴۰۸ نفری در هر کیلومترمربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ هیجدهمین شهر پرجمعیت ایران است. زبان اکثر مردم فارسی و دارای لهجه اراکی می باشند، اکثر مردم اراک مسلمان شیعه هستند، اما از دیرباز اقلیتی از مسیحی، کلیمی و ارمنی نیز در این شهر سکونت دارند.

تصویر هوایی شب های شهر اراک

فرصت گشتن و دیدن جذابیت های گردشگری این شهر را از دست ندهید، آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با اراک، پایتخت صنعتی ایران بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

عمارت بهارستان، ساختمان مجلس شورای ملی، شهر تهران، سایت گردشگری آتلانتیک

عمارت بهارستان، مجلس شورای ملی

ساختمان تاریخی مجلس شورای ملی ایران یا همان عمارت بهارستان، در مجموعه میدان بهارستان شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *