خانه / گردشگری / خانه موزه استاد شهریار
اینستا گرام سایت آتلانتیک

خانه موزه استاد شهریار

خانه و موزه ادبی استاد شهریار شهر تبریز

استاد محمد‌ حسین بهجت ‌تبریزی، متخلص به شهریار، شاعر سرشناس ایران زمین است، ادب ‌دوستان بسیاری علاوه بر بازدید از آرامگاه این مرد ادیب از خانه‌ی ایشان نیز که روزگاری محل سکونتشان بوده است دیدن می نمایند. خانه استاد مربوط به دوره پهلوی دوم است و با زیربنایی بالغ بر ۲۵۰ متر و مساحتی حدود ۲۴۱ متر در ۲ طبقه ساخته شده‌است. این بنا سومین خانه استاد در تبریز است که ۲۰ سال آخر عمر خود را در این خانه گذراندند.

خانه و موزه ادبی استاد شهریار شهر تبریز

این خانه در سال ۱۳۶۷ و بعد از درگذشت استاد، از سوی شهرداری تبریز خریداری شده و در سال ۱۳۷۰ آن را تبدیل به موزه‌ استاد شهریار یا موزه ادبی شهریار کرد. در موزه که در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری شهر تبریز تبدیل شده است. شامل کتاب‌ها، عکس‌ها و لوازم شخصی استاد است. جالب اینکه در این خانه یک ساعت چپ‌ گرد وجود دارد که عقربه‌های آن به عقب بازمی‌گردند و طرح و شعر «ایرج نوبهار» به زبان ترکی روی آن نقش بسته است. این ساعت نمادی از حسرت دوباره دیدن روزگار گذشته و ملاقات دوباره‌ی استاد به ‌شمار می‌رود.

این موزه در تاریخ بیست و هفتم اسفند ۱۳۸۶ شمسی با شمارهٔ ثبت ۲۲۷۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

آدرس: تبریز، خیابان ارتش جنوبی، محله‌ی مقصودیه، کوچه شهریار.

مترو: می‌توانید از ایستگاه مترو میدان ساعت به فاصله ۱۵ دقیقه استفاده نمایید.

مکان های دیدنی در نزدیکی: خانه بهنام، ارگ علیشاه.

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف خانه استاد شهریار

گالری تصاویر

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *