خانه / خودرو / راهنمای خرید مستقیم خودرو در سامانه شرکت سایپا
اینستا گرام سایت آتلانتیک

راهنمای خرید مستقیم خودرو در سامانه شرکت سایپا

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

در برنامه های فروش ویژه با هجوم گسترده کاربران برای خرید تعداد محدودی خودرو روبرو هستیم. بنابراین کاربرانی موفق به خرید می‌گردند ‌که سریعتر از دیگران وارد سامانه فروش شده، اطلاعات مورد نیاز خود را تکمیل کرده و وارد درگاه های بانکی شوند. از این رو، توجه به نکات زیر می تواند شما را در انجام موفقیت آمیز فرآیند خرید یاری رساند:

۱. درگاه سامانه فروش با اعلام قبلی در ساعات و زمان های مشخص باز می گردد، که این امر از طریق سایت اطلاع رسانی می شود. زمان دقیقی باز شدن درگاه فروش در هر نوبت مطابق با زمان اعلامی سامانه time.ir می باشد. لذا به زمان اعلامی سایت فروش در هر نوبت دقت فرمایید. بازنشانی (Refresh) صفحه ورود در ثانیه‌های اولیه بازگشایی سایت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برای این منظور از کلید F5 استفاده کنید.

۲. بخشنامه های با موعد تحویل زودتر خودرو، همواره متقاضی بیشتری دارند و در نتیجه صف طولانی تری برای آنها تشکیل می شود. بنابراین در صورت امکان با انتخاب بخشنامه های با موعد تحویل دیرتر شانس موفقیت خود را افزایش ‌دهید.

۳. همانگونه که گفته شد، سرعت عمل یکی از عوامل کلیدی موفقیت است. در طول فرآیند ثبت نام بایستی مجموعه ای از اطلاعات شخصی خود را در فیلدهای مورد نظر وارد نمایید. با آماده کردن اطلاعات مورد نیاز، در مدت زمان کمتری به درگاه بانکی خواهید رفت. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام خودرو عبارتند از:

 

  • اطلاعات شناسنامه ای

  • اطلاعات مربوط به آدرس

  • کد پستی

  • اطلاعات تماس

  • اطلاعات کارت بانکی

 

۴. در صفحه انتخاب درگاه بانکی، با انتخاب یکی از درگاه‌ها به صف ورود به درگاه بانکی هدایت خواهید شد. در این مرحله توجه به نکات ذیل حائز اهمیت خواهد بود:

بدلیل وجود محدودیت ورود کاربران به درگاههای بانکی، و ظرفیت محدود خودروهای عرضه شده، این امکان وجود دارد که پس از انتخاب درگاه بانکی، شما به صفحه پرداخت وجه هدایت نشوید. در چنین شرایطی بهترین تصمیم انتظار حداکثر ۲۰ دقیقه ای در صف اتصال به بانک و در صورت عدم ورود به درگاه، انصراف از خرید و انتخاب برنامه فروش دیگری می باشد.

در بعضی از مواقع بعد از ورود به درگاه پرداخت بانکی و وارد کردن اطلاعات پرداخت، درگاه بانکی اقدام به بررسی اطلاعات حساب شما نموده و وجه مورد نظر را از حساب شما کسر میکند، اما بدلایل مختلف موفق به پرداخت وجه به حساب شرکت سایپا نخواهد شد، در چنین شرایطی وجه مورد نظر توسط بانک به حساب شما برگشت خواهد شد.

توجه داشته باشید که بدلیل میزان بالای تقاضا نسبت به عرضه محصولات، همواره قسمت اعظمی از متقاضیان موفق به خرید نخواهند شد. این درحالی است که از تعداد کل متقاضیان در هر نوبت فروش، تا چند برابر ظرفیت باقیمانده از هر بخشنامه فروش، پذیرش صورت می‌گیرد که بدلیل ظرفیت محدود خودرو امکان تکمیل ثبت نام برای تمامی متقاضیان وجود نخواهد داشت.

مراحل خرید اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا

نکات و ترفندهاي خريد اينترنتي

گام اول: انتخاب خودرو

در این صفحه فهرست و تصویر محصولات گروه خودروسازی سایپا، قابل مشاهده است. کاربر از طریق فیلتر های موجود می تواند به سرعت به نتایج دلخواه دست یافته و همچنین می تواند اقدام به “انتخاب خودرو” مورد نظر خود نمایید.

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

گام دوم: انتخاب برنامه های فروش

بعد از انتخاب خودروی مورد نظر، اطلاعات برنامه های فروش مرتبط با خودروی انتخابی برای شما قابل مشاهده خواهد بود. لطفاً در هنگام انتخاب برنامه های فروش به موارد زیر دقت فرمایید:

  • شرایط فروش خودرو (پیش فروش یا نقدی)

  • مشخصات بسته های خدماتی همراه با خودرو از جمله بیمه بدنه یا شخص ثالث

  • سود مشارکت و انصراف

  • زمان پرداخت وجه، زمان ارسال دعوتنامه و تحویل خودرو

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

گام سوم: انتخاب رنگ، تجهیزات، مشاهده و تایید توافقنامه

در صفحه بعد، پس از انتخاب رنگ، بسته های خدماتی و کاربری خودروی مورد نظر (برای خودروهایی که بیش از یک کاربری دارند )، مفاد توافقنامه را مطالعه و تایید نموده و گزینه ” افزودن به سفارش ها ” را انتخاب کنید.

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

گام چهارم: ثبت اطلاعات مشتری

در این مرحله بایستی اطلاعات فردی خویش را وارد نمایید. برای این منظور به اطلاعات شناسنامه ای، کارت ملی و آدرس پستی خود نیاز خواهید داشت. لطفا در هنگام وارد کردن اطلاعات، دقت لازم را مبذول فرمایید. لازم به ذکر است که در هر برنامه فروش محدودیت هایی از جمله محدودیت کد ملی (مخصوص افرادی که در ۱۸ ماه گذشته از شرکت سایپا خرید داشته اند) و یا محدودیت خرید خودرو برای افراد زیر ۱۸ سال وجود خواهد داشت که توسط شرکت سایپا با کنترل کد ملی اعمال می شوند. پس از تکمیل اطلاعات، با انتخاب گزینه ” ثبت اطلاعات ” به صفحه بعدی هدایت خواهید شد.

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

گام پنجم : صفحه سفارش ها (سبد خرید)

در این مرحله اطلاعات خودروی انتخابی به همراه صورتحساب آن به کاربر نمایش داده شده و ایشان با انتخاب گزینه ” ورود به سیستم” اقدام به ثبت مشخصات فردی خود می نماید.

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

گام ششم: بررسی مشخصات فردی و انتخاب درگاه پرداخت

کاربر در این مرحله، اطلاعات خود را برای آخرین بار بررسی کرده و بعد از اطمینان از صحت اطلاعات وارده، از فهرست نمایندگی های موجود یکی را انتخاب نموده، سپس با انتخاب یکی از درگاه ها و انتخاب گزینه “پرداخت” و  همچنین پس از اعتبارسنجی های لازم (اطلاعات فردی وارد شده، اعمال محدودیت کد ملی، و بررسی وجود ظرفیت در برنامه فروش انتخابی) در صف ورود به درگاه پرداخت قرار خواهد گرفت.

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

گام هفتم: پرداخت الکترونیکی (صفحه بانک)

پس از ورود به درگاه بانکی، با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم کارت اقدام به پرداخت و تکمیل فرایند خرید نمایید.

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

گام هشتم: صفحه نهایی (رسید پرداخت)

پس از انجام پرداخت و بازگشت به سایت پذیرنده، رسید پرداخت کاربر در پروفایل وی قابل مشاهده می باشد. دقت فرمایید که لازم است اطلاعات این رسید را نزد خود محفوظ نگاه دارید.

خرید اینترنتی و مستقیم خودرو از سایت شرکت سایپا

همچنین ببینید

مشخصات فنی کامیونت آمیکو M5.2

مشخصات فنی امکانات و تصاویر کامیونت آمیکو M5.2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *