خانه / گوناگون / وبلاگ و وب سایت چه تفاوتي دارند؟
اینستا گرام سایت آتلانتیک

وبلاگ و وب سایت چه تفاوتي دارند؟

تفاوت وبلاگ و وب سايت در چيست؟در این سری از آموزش های آتلانتیک سعی داریم تا شما را با یکسری از تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر آشنا نماییم، در این آموزش به تفاوت وبلاگ و وب سایت می پردازیم.

اغلب وب سایت‌ها به صورت حقوقی (متعلق به شرکت‌ها، سازمان‌ها و…) ایجاد و مدیریت می شوند. اما بیشتر وبلاگ‌ها شخصی و دارای مالکیت حقیقی هستند.
وب سایت‌ها یک صفحه وب با آدرس منحصر به فرد بوده که بر روی وب سرور میزبانی می‌شوند و از پروتکل HTTP برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. این وب سایت ها دارای یک صفحه وب بوده که با استفاده از آدرس  (URL) از طریق مرورگر وب قابل دسترس می باشند، اما وبلاگ ها تنها روی یکی از سرویس دهنده(persianblog.ir، blogsky.com، mihanblog.com، blogfa.com و …) با نام مشخص قابل دسترس می باشند.
طراحی سایت ها پیچیده‌تر از وبلاگ ها هستند و نیازمند دانش مرتبط با کامپیوتر می باشند.
طراحی سایت هزینه بر است و می تواند درآمدزا باشد، اما وبلاگ ها رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد اما با تبلیغات سراسری هزینه های آن ها تامین می شوند.
بروزرسانی وبلاگ ها بسیار آسان تر و سریع تر از وب سایت ها می باشد.
اغلب وب سایت‌ها به ارائه محصولات، بازاریابی، تبلیغات و… می‌پردازند. اما وبلاگ‌ها حاوی شخصی، تخصصی، عمومی و رویدادهای روزمره و… هستند.
وبلاگ محیطی مناسب برای تعامل افراد و گروه‌ها بوده و بیشتر از وب سایت ها با مخاطب در تعامل و ارتباط مستقیم می باشند.
محتوای وبلاگ در یک صفحه و به ترتیب زمان قرارگیری مرتب می‌شود. اما مطالب یک سایت در بخش‌ها و صفحات مختلف می توانند دسته‌بندی و ارائه ‌مي گردند.

 

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *