خانه / گوناگون / آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب
اینستا گرام سایت آتلانتیک

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب، سایت آموزشی آتلانتیک، ATLANTIKدر این آموزش سعی داریم تا یک روش دقیق جهت یابی را به شما همراهان گرامی آتلانتیک آموزش دهیم، همانطور که از عنوان این آموزش بر می آید، این شیوه جهت یابی با وسایل ساده موجود در طبیعت صورت می گیرد، پس کاغذ و قلم بردارید و مواردی که نیاز است، را یادداشت نمایید.

وسایل لازم:

۲ عدد سنگ

۱ عدد چوب یک متری

۱ عدد چوب کوچک برای خط کشیدن

۱ عدد نخ یا طناب

 

لازم به ذکر است که این روش نسبت به روش قبل که آموزش دادیم، مدت زمان بیشتری نیاز دارد ولی به مراتب از دقت بالاتری برخوردار است. خب همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، ابتدا چوب یک متری را در زمین فرو نمایید، سایه ایجاد شده را با سنگ نشانه گذاری کنید.

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب، سایت آموزشی آتلانتیک، ATLANTIKسپس از همان قسمت به وسیله یک نخ و چوب کوچک یک نیم دایره از محل سنگ اول روی زمین رسم کنید.

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب، سایت آموزشی آتلانتیک، ATLANTIKحالا به وسیله نخ اندازه شعاع دایره که همان سایه چوب است را اندازه گیری نمایید.

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب، سایت آموزشی آتلانتیک، ATLANTIKمدتی صبر نمایید تا سایه جابجا شود و از ظهر شرعی بگذرد.

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب، سایت آموزشی آتلانتیک، ATLANTIKبه اندازه ای صبر نمایید که سایه چوب به همان میزان شعاع اولیه که اندازه گرفتید در آید.

 

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه چوب، سایت آموزشی آتلانتیک، ATLANTIKحالا کافیست که با خطوطی که مشاهده می نمایید جهات را مشخص نماییم، همانطور که مشاهده می کنید جلوی شما، جهت شمال را نشان خواهد داد.

نکته تکمیلی:

برای اینکه جهت شرق و غرب را اشتباه نگیرید، کافیست به این نکته که در ادامه می گوییم، توجه نمایید.

” سایه اجسام در صبح به سمت غرب است و در عصر سمت شرق را نشان می دهد”.

 

مطالب پیشنهادی:

آموزش جهت یابی به کمک آفتاب و سایه اجسام

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *