خانه / گردشگری / کلوت شهداد
اینستا گرام سایت آتلانتیک

کلوت شهداد

کلوت های شهداد کرمان کویر لوت - گردشگری آتلانتیک

شهر شهداد در فاصله ۱۰۰ کیلومتری کرمان و در کویر لوت قرار دارد. جالب است بدانید ‌که در یکی از گرم‌ترین نقاط زمین خانواده‌هایی ساکن در این منطقه هستند که با آب رودخانه درختنگان، که از قله‌ها و ارتفاعات هی ‌نامان سرچشمه می‌گیرد (حوضه رودخانه درختنگان از شرق به كوير لوت، از غرب به كوههاي باغ بالا و كليسكي از طرف شمال به ارتفاعات دهران و از جنوب به كوه جفتان محدود مي شود)، باغ‌هایی پوشیده از مرکبات و خرما ایجاد کرده اند و زندگی سالم و شادابی را توانستند در کویر لوت برای خود بوجود آورند.

کلوت های شهداد کرمان کویر لوت - گردشگری آتلانتیک

منطقه شهداد گرم ‌ترین نقاط زمین را در خود جای داده‌ است، کلوت‌ شهداد، مکانی رویایی و افسانه ای است که در فاصله ۴۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. کلوت ها کوه‌های شنی می‌باشند که اساس و عامل تشکیل دهنده ‌‌شان، باد است، کلوت ها به عنوان نقطه ای عجیب از کویر با ۱۱ هزار کیلومتر مربع وسعت و با حدود ۱۰ متر طول و ارتفاعاتی بلند که از دور همانند برج های بلند، شگفت‌انگیز و جادویی به نظر می رسند که چشم های زیبابین هر بیننده ای را به دیدن خود خیره می نماید.

کلوت های شهداد کرمان کویر لوت - گردشگری آتلانتیک

آدرس: کرمان، جاده کرمان به بم، جاده سیرچ، جاده شهداد.

مکان های دیدنی در نزدیکی: ماهان، سیرچ، قلعه شفیع‌آباد، رودخانه شور، آسیاب آبی دوقلو.

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف کلوت های شهداد

گالری تصاویر

 

 

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *