خانه / گردشگری / کرمانشاه؛ شهر باستانی ایران
اینستا گرام سایت آتلانتیک

کرمانشاه؛ شهر باستانی ایران

نمای کوه فرخشاد در شب کرمانشاه ایران

مرکز استان کرمانشاه، کِرْمانْشاهْ، بزرگترین شهر کردنشین ایران، دومین اقامتگاه پادشاهان ساسانی، شهری است تاریخی و فرهنگی، در بین دشت های رشته كوه‌ زاگرس، با طبیعتی منحصر به فرد که اگر قدم زدن در طبیعت پر درختش را همراه با گوش دل سپردن به موسیقی و نواهای محلی دل نشینش همراه کنی و از سوغات و غذاهای محلی دلچسب اهالی اش که با مهمان نوازی و عشق تهیه می کنند استفاده ببری آنگاه متوجه می شوی که در رابطه با کرمانشاه هر آنچه می گویم باز کم است، شما را به کرمانشاه دعوت می کنم.

کتیبه های باستانی شهر کرمانشاه

کامبادن، گامبادنه، کارمیسین، کرمینشان، کرمیسین، قرمسین، کارمیشین، کرمیشین، قرمشین، کرمانشاهان، قهرمانشهر، الیپی، کنپد و باختران از نام های قدیمی شهر کرمانشاه هستند. در گذشته اولین ساکنین این منطقه، قوم کاسی بودند و کردهای کرمانشاه نیز از ساکنین قدیم فلات ایران و شاخه‌ ای از نژاد آریایی محسوب می‌شوند. در دوران ساسانیان باغ‌های بزرگی در این منطقه ساخته شد و تا مدت‌ها مکان خوش ‌گذرانی شاهان ساسانی بوده‌ است و اوج عظمت این منطقه نیز با توجه به متون تاریخی در زمان انوشیروان ساسانی بود، که از آن به عنوان شهری اصیل در میان درختان و آب‌های روان یاد کرده‌اند. این شهر در دوران جنگ ایران و عراق، خسارت‌های زیادی دید و شهدای بسیاری را تقدیم سربلندی و سرافزاری و آزادی این خاک عزیز و انقلاب اسلامی نمود، روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

کتیبه های قدیمی شهر کرمانشاه طاق بستان

شهر کرمانشاه از شمال به کوه فرخشاد، از شمال غربی به طاق‌ بستان و از جنوب به سفید کوه ختم می‌شود و با ارتفاع ۱۴۰۰ متر از سطح دریا، دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و با مساحتی در حدود ۲۲۸ کیلومتر مربع، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۹۴۶٬۶۵۱ نفر بوده و دارای تراکم شهری بالایی در حدود ۴۱۵۲ نفر در هر کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ نهمین شهر پرجمعیت ایران به حساب آمده است. زبان محلی مردم فارسی و کردی است و اکثر مردم این شهر را مسلمان با مذاهب سنی و شیعه تشکیل می دهند، اما اقلیتی از مردم هم پیرو دین هایی مانند زرتشتی، مسیحی و یهودی اند. فعالیت اقتصادی اصلی این شهر، کشاورزی است و صنایعی همچون تولید سیمان، نفت، پالایشگاه، پتروشیمی، فولاد و… نیز وجود دارد.

طبیعت پاییزی شهر کرمانشاه

آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با کرمانشاه، شهری دوست داشتنی بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *