خانه / گردشگری / زنجان؛ شهر صنایع دستی
اینستا گرام سایت آتلانتیک

زنجان؛ شهر صنایع دستی

گردشگری تاریخی شهر زنجان

مرکز استان زنجان، زَنجانْ، شهری است در شمال غربی ایران، شهری با چشم اندازهای زیبـا، دیدنی و تاریخی است که دروازه عبور از فلات ایران به منطقه زیبا و با شکوه آذربایجان به حساب می آید. وقتی صحبت از چاقوی خوب می شود، ناخودآگاه همه یاد این هنر دست با کیفیت ایرانی یعنی چاقوی زنجان می افتند. زنجان با دارا بودن منابع طبیعی غنی، جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان با کلی صنایع دستی، سوغات و خوردنی های خوشمزه هر ساله منتظر گردشگران و ایران گردان عزیزی است که به دنبال یافتن تمدن و حقیقت های تاریخی سراسر ایران هستند.

دریاچه شهر زنجان

زنگان، شهین، کهن دژ از نام های قدیم زنجان هستند. در گذشته زنجان به علت داشتن چراگاه های وسيع، مورد توجه قبيله های ترک نژاد جهت زندگی و دامداری قرار گرفت. تاریخ بنای شهرزنجان را به دوران ساسانی و همزمان با سلطنت اردشیر بابکان دانسته‌اند و جالب است بدانید با توجه به وقوع اتفاقات تاریخی فراوان، هرگز فرهنگ استعماری در اين شهر نفوذ نكرد و اكثر مردم همچنان در حفظ شعائر مذهبی و سنتی خود پابرجا و استوار باقی مانده اند.

میدان انقلاب شهر زنجان

شهر زنجان، در دره ” زنجان‌ چای ” از شاخه‌های ” قزل‌ اوزن ” در ارتفاع ۱۶۶۳ متری از سطح دریا با مساحتی در حدود ۱۷۴ کیلومتر مربع قرار دارد، با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت جوی آب و هوایی، دارای زمستان‌های سرد، طولانی و پر برف و تابستان‌هایی مطبوع و معتدل است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۴۳۰٬۸۷۱ نفر بوده و دارای تراکم شهری بسیار بالایی در حدود ۲۴۷۸ نفر در هر کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ بیستمین شهر پرجمعیت ایران است. مردم زنجان به زبان فارسی و بیشتر با زبان تُرکی آذربایجانی و با لهجه زنجانی صحبت می کنند.

شب های شهر زنجان

ز زنگان بدان مرد روشن ضمیر             دبیری سرافراز بد تیزویر

                                                                                                                  (حکیم زجاجی)

فرصت گشت و گذار و دیدن جذابیت های گردشی و تاریخی این شهر را از دست ندهید. آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با زنجان، شهر چاقو سازان ایران بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *