خانه / گردشگری / رشت؛ شهر باران های نقره ای
اینستا گرام سایت آتلانتیک

رشت؛ شهر باران های نقره ای

عکس هوایی شهر رشت

رَشْت، مرکز استان گیلان، بزرگترین و پرجمعیت‌ ترین شهر در بین شهرهای شمال ایران، شهری بر روی جاده راه ابریشم، سرسبز و زیبا در میان جنگل و دریا، زادگاه میرزا کوچک خان جنگلی، شهر گیلکی ها و مردمانی مهربان و مهمان نواز که قرن هاست یادآور فداکاری های بسیاری هست.

شب شهرداری شهر رشت

دارالعماره، دارلمرز، دارالامان، وارنا و رشت بازار، نام های قدیم رشت هستند. آبادانی شهر رشت، از زمان شاه عباس صفوی شروع شد و در زمان قاجار، به دلیل توسعه اقتصادی ایران و اروپا، گسترش پیدا کرد. این شهر را در زمره پیشروترین شهرهای کشور قرار داد، رشت شهر اولین شعبه بانک ملی ایران، اولین کتابخانه ملی ایران، اولین تئاتر کلاسیک ایران، اولین اتوبوس وارداتی ایران و بسیاری دیگر از اولین‌های ایران را به نام خود ثبت کرده است، از این رو رشت دارای یک روز خاص است و دوازدهم دی ماه روز رشت نام گذاری شده است.

طبیعت زیبای شهر رشت

رشت، با ارتفاع ۵ متر از سطح دریا، در جلگه گیلان و در حاشیه غربی دلتای سفید رود، در شمال رشته کوه های البرز واقع شده است و بدلیل ارتفاع بلند این سلسله کوه ها، مانع از عبور ابرها و بارندگی در ناحیه داخلی ایران می شود، کوه فدک با ارتفاع ۲۷۳۳ متر، بلندترین قله در نزدیکی شهر می باشد ، از این رو رشت، دارای آب و هوای معتدل خزری و شبه مدیترانه ای است که از تابستان هایی گرم و شرجی و زمستان هایی سرد و مرطوب برخوردار است، همچنین با مساحتی در حدود ۱۷۲ کیلومتر مربع، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۶۷۶٬۹۹۱ نفر بوده و دارای تراکم شهری بالایی در حدود ۳٬۹۳۶ نفر در هر کیلومتر مربع است.

شب شهر رشت گیلان

رشت، طبق آمار سال ۱۳۹۵ یازدهمین شهر پرجمعیت ایران به حساب می‌آید، اکثر مردم این شهر مسلمان شیعه هستند و به زبان فارسی و گیلکی صحبت می کنند.

با ما همراه باشید تا شما را با خاص ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی شهر رشت آشنا کنیم. آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با رشت، شهر خلاق خوراک ‌شناسی بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

سايت گردشگري آتلانتيک- منطقه زيباي کوه میل فرهاد؛ رودبار جنوب کرمان

کوه میل فرهاد؛ رودبار جنوب کرمان

کوه میل فرهاد از عجایب جنوب استان کرمان است، اين کوه در شهرستان رودبار جنوب در بخش جازموريان و در شمال شهر زهکلوت و در جنوب شرقی استان کرمان قرار دارد، فاصله اين...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *