خانه / گردشگری / ارومیه، شهر خوشه های انگور
اینستا گرام سایت آتلانتیک

ارومیه، شهر خوشه های انگور

بزرگتریت شهربازی شمال غرب ایران شهر ارومیه

اُرومیّه ، مرکز استان آذربایجان غربی، یکی از شهر های سرسبز منطقه آذربایجان، شهر خوشه های زرین و یاقوتی انگور، شهر لاله، شهری که از جنوب و شرق به دشت و دریاچه ارومیه می رسد و از شمال و غرب با دیواری از ارتفاعات کوه های؛ سیر، قیزقلعه، جهودها، چهل مر شهیدان، ماه، علی پنجه سی و علی ایمان احاطه شده است و به سبب بارش های باران و آب شدن برف کوه هایش و جاری شدن رودخانه هایش (شهرچای، باراندوز و نازلو) همواره به پر آبی و حاصلخیزی معروف بوده است و آنچه گفتیم تنها اول داستان شهری همچون ارومیه است، از دیدن طبیعتش سیر نمی شوی و از خوبی و محبت مردمانش همیشه عرق شرمندگی بر پیشانی داری و از موسیقی عاشیقی اش که از اصیل ترین و بی نظیرترین موسیقی هاست سرمست از عشق و هیاهو می شوی…

جشنواره انگور شهر ارومیه آذربایجان غربی

ارومی، ارومیه، ارْمیه، اورمیه، ارم، اورمی، خورومه،طبارما و رضائیه از نام های قدیمی ارومیه است. دارالنشاط، پاریس ایران، شهر آب ، شهر نزدیک دریا، شهر خورشید و ماه، شهر ادیان و اقوام، شهر نقل، شهر دارای اولین مرکز آموزش پزشکی، اولین مدرسه به شیوه نوین، اولین شبکه تلویزیون محلی، اولین نشریه محلی ، پایتخت والیبال ایران از این همه افتخار به عنوان القاب ارومیه یاد شده است.

نمایی زیبا از آب و هوا و خیابان های شهر ارومیه

ارومیه دارای تاریخ و فرهنگی کهن است، قدمت تاریخی این شهر با قدمت شهرهای تاریخی و باستانی سارد و نینوا برابری می‌کند؛ اما همانطور که مشخص است از این دو شهر قدیمی اثری برجای نمانده است، در حالی که ارومیه پس از چندین قرن هنوز پابرجا است و یکی از زیباترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. از آنجا که این منطقه از گذشته دارای شرایط عالی برای تداوم حیات و زندگی بوده و همواره شاهد سکونت و کوچ طوایف و قبایل بسیاری از انسان های اولیه بوده است با توجه به شواهد بدست آمده توسط محققان تاریخ وجود زندگی در این منطقه حداقل به ۷۰۰۰ سال پیش باز می گردد.

ارومیه شهر لاله

ارومیه، در منطقه ای جلگه‌ای و با ارتفاع ۱۳۳۲متر از سطح دریا در فاصله ۱۸ كیلومتری از دریاچه ارومیه قرار گرفته است. همچنین با مساحتی در حدود ۱۷۰ کیلومتر مربع، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۷۳۶٬۲۲۴ نفر بوده و دارای تراکم شهری بالایی در حدود ۴۳۳۱ نفر در هر کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ دهمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت منطقهٔ شمال‌غربی ایران به حساب می‌آید. بیشترین جمعیت شهر ارومیه از ترک‌های آذری و سپس کردها و نیز اقلیتی از فارس، آشوری‌ و ارمنی‌ تشکیل شده است. اکثر مردم این شهر مسلمان شیعه هستند و تعدادی نیز از اهل سنت شافعی و حنفی و تعداد اندکی نیز اهل حق هستند که در صلح و صفا و برادرانه در کنار هم زندگی می کنند.

با ما همراه باشید تا شما را با خاص ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی شهر ارومیه آشنا کنیم. آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با ارومیه، بهشت سرسبز ایران بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *