خانه / گردشگری / بجنورد ؛ شهر آبنبات ها
اینستا گرام سایت آتلانتیک

بجنورد ؛ شهر آبنبات ها

خراسان شمالی شهر بجنورد

بُجنورد، از جمله شهرهای بزرگ خراسان قدیم ، مرکز استان خراسان شمالی در شمال شرق ایران، شهری است در میان کوه ها که دارای طبیعتی زیبا و بکر بوده و از مناطق گردشگری خاصی برخوردار است، زمانی که بخواهید ازمشهد به سمت گرگان حرکت نمایید به طور حتم از این شهر زیبا عبور خواهید کرد پس فرصت استراحت در تفرجگاه های بسیارش را برای ثبت لحظاتی خوب همراه با گرفتن عکس های یادگاری از دست ندهید.

شهر پاریس ایران بجنورد

اگرچه این شهر نسبتا کوچک است اما جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را شامل می شود. بجنورد یکی از پاریس کوچولوهای ایران است، زیرا همچون پاریس دارای خیابان‌ کشی‌های منظم، باغ‌ها و نهرهای زیبایی است که به سبک شهرهای اروپایی، ایجاد شده و جالب است بدانید که اولین کارخانه برق در این شهر راه اندازی شده است.

بجنورد با ارتفاع ۱،۰۷۰ متر از سطح دریا، پیرامونش از جنوب به رشته ‌کوه کپه ‌داغ، از شرق به رشته‌ کوه آلاداغ و از شمال به رشته‌ کوه البرز می رسد و در همسایگی شهرهای شیروان، اسفراین و آشخانه قرار دارد، به دلیل كوهستانی بودن این منطقه دارای آب و هوای معتدل كوهستانی با زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم همراه است. این شهر با داشتن مساحتی در حدود ۹۰ کیلومتر مربع، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۲۲۸٬۹۳۱ نفر بوده و دارای تراکم شهری بالایی در حدود ۲۵۴۴ نفر در هر کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۱۳۹۵ از لحاظ جمعیت چهل و چهارمین شهر کشور به حساب آمده است. زبان مردم بجنورد، فارسی، ترکی، ترکمن و کردی است و دارای گویش های محلی تاتی و کومانجی می باشند، اکثر مردم این شهر مسلمان شیعه هستند و حدود %۱۰ نیز اهل سنت بوده که در صلح و صفا زندگی می کنند.

طبیعت گردشگری و تاریخی بجنورد

بیژن یورد، بُژنُرد، بوزنجرد، بیژن‌گُرد، چرمغان، چرمکان، بُجنُر از نام های قدیمی بجنورد است. بجنورد در تاریخ با حوادث مختلفی روبرو شد و حتی از دست چنگیزخان مغول هم در امان نماند، بازسازی و ساخت شهر کنونی بجنورد به سال ۱۱۰۰ هجری قمری باز می گردد. در گذشته در همسایگی بجنورد، شهر کوچک و آبادی، به نام جرمگان(چرمغان) وجود داشته است، بررسی های باستان شناسی در اطراف این مناطق حاکی از آن است که بجنورد جزء زیستگاه‌های اولیه پیرامون رودخانه اترک بوده و به دوران میان‌سنگی، هزاره اول تا هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح یعنی حدود ۶۰۰۰ سال پیش باز می گردد.

قصد داریم شما را با خاص ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری شهر بجنورد آشنا کنیم. آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با بجنورد، پاریس کوچولوی ایران بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *