خانه / گوناگون / جهت یابی با لانه دارکوب ها
اینستا گرام سایت آتلانتیک

جهت یابی با لانه دارکوب ها

 

آموزش جهت یابی با لانه دارکوب ها، سایت آموزشی آتلانتیک

دارکوب ها یکی از گونه های حیوانات هستند که در مکانی مشخص (جنگل، بیابان، دامنه کوه و…) زندگی می کنند. در این آموزش دو نوع از این نوع حیوانات را معرفی نموده و نحوه جهت یابی به کمک لانه آن ها را شرح می دهیم.

دارکوب کاکل ‌دار(Dryocopus pileatus) گونه ‌ای از دارکوب های بسیار بزرگ با قدی در حدود 40 سانتیمتر است، که در آمریکای شمالی زندگی می ‌کند. این دارکوب هر سال، در فصل تولید مثل(ماه آوریل) با سوراخ کردن تنه درختان لانه ‌ای تازه برای خود می ‌سازد و جفتی برای خود پیدا می ‌نماید. این پرنده پس از پرورش جوجه‌ هایش لانه را برای همیشه ترک می کند و حفره های به جا مانده در تنه درختان، مکانی مناسب برای سایر پرندگان جنگلی در خواهد آمد.

آموزش جهت یابی با لانه دارکوب ها، سایت آموزشی آتلانتیک

دارکوب جیلا(Gila) یکی از گونه های دارکوب است که در بیابان های جنوب غربی ایالات متحده آمریکا زندگی می کند، این پرنده برخلاف هم نوعان خود در مناطق خشک زندگی می کنند و به جای اینکه لانه اش را در تنه درختان ایجاد نماید، آن را در لابلای حفره های سنگ ها و یا درون گیاهانی همچون کاکتوس ایجاد می نماید. لانه این نوع دارکوب ها پس از مدت زندگیشان در آشیانه، تبدیل به محلی برای زندگی پرندگانی همچون جغدها می شود.

آموزش جهت یابی با لانه دارکوب ها، سایت آموزشی آتلانتیک

تمامی دارکوب ها لانه های خود را در سمت شرقی درختان می سازند، از این پس اگر در طبیعت نیاز به یک راهنما داشتید و با لانه یک دارکوب برخورد کردید، آن سمت جهت شرق را نشان خواهد داد.

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *