خانه / گردشگری / مسجد ناصری بندرعباس
اینستا گرام سایت آتلانتیک

مسجد ناصری بندرعباس

مسجد ناصری، مسجدی زیبا و چشم نواز در شهر بندرعباس است و تاریخ نگاران قدمت آن را به دوره قاجاریه نسبت داده اند، بنای این مسجد در سال ۱۳۰۴ شمسی بر پا شده و توسط محمد علی ناصری حیدرآبادی ساخته شده‌ است.

این بنا از دو مناره و یک گنبد مرکزی تشکیل شده است، نمای این بنای کم نظیر دارای تزئینات داخلی و خارجی است و دیوار های مسجد دارای نمای آجر و ترکیب با کاشی است.

در کاشی کاری مسجد از نقوش هندسی همراه با آیاتی از قرآن و اسامی متبرکی همچون الله، محمد و علی استفاده شده است، در ورودی صحن مسجد از جنس چوب است و دو گل برجسته معرق کاری شده روی آن نقش بسته است، پنجره های مسجد نیز چوبی است و با شیشه های رنگی تزئین شده است.

همچنین داخل مسجد شش ستون وجود دارد که نمای پائین آنها با سنگ و از بالا نیز با آجر و کاشی تزئین شده است. این بنا یکبار دیگر در سال ۱۳۸۶ شمسی بازسازی شده ‌است.

آدرس: بندرعباس، چهارراه بلوکی.

اتوبوس: می‌توانید از ایستگاه اتوبوس(دوهزار) به فاصله ۶ دقیقه استفاده نمایید.

مکان های دیدنی در نزدیکی: معبد هندوها، حمام گله داری، امامزاده شاه محمد تقی (ع)، مسجد گله داری، مسجد جامع اهل سنت، ساحل.

نقشه آنلاین مسیرهای اطراف مسجد ناصری

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *