ایمپین که در بسیاری از کشورها با نام واجا شناخته می شود توسط شرکت مالزیایی پروتون طی سال های 2000 تا 2011 تولید میشد. این خودرو نیز همانند سایر محصولات پروتون، از پلاتفرم خودروهای میتسوبیشی استفاده می کرد و به این منظور پلتفرم میتسوبیشی کارزیما را برای آن در نظر گرفتند.
زاگرس خودرو ایمپین را تقریبا همزمان با پروتون جنتو وارد بازار ایران کرد اما به علت طراحی ضعیف در مقایسه با جنتو فروش کمتری را تجربه کرد.
مدل های موجود در ایران همگی با موتور 1600 سی سی و با دو نوع گیربکس اتومات و دنده ای به بازار عرضه شد اما در مالزی نمونه های 1800 و 2000 این خودرو نیز تولید شده که مدل 1800 آن از موتور ساخت شرکت رنو بهره می برد.
ایمپین نیز همانند سایر محصولات پروتون به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف و کمبود قطعات، بازار دست دوم ضعیفی دارد.
اکثر ایمپین های موجود در ایران بین سال های 2007 تا 2009 تولید شده اند اما به علت طولانی شدن فرآیند ترخیص این خودرو از گمرک همچنان مدل های صفر کیلومتر آن (البته انگشت شمار) موجود می باشد.
در ادامه می تواند مشخصات فنی و امکانات این خودرو را مشاهده کنید.
حجم موتور (سی سی) | 1600 |
تعداد سیلندر | 4 |
تعداد سوپاپ | 16 |
قدرت (اسب بخار) | 110 |
گشتاور (نیوتون متر) | 148 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 190 |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 11 |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی – 4 سرعته اتومات |
مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر) | 8 |
حجم باک (لیتر) | 50 |
طول (میلی متر) | 4465 |
عرض (میلی متر) | 1740 |
ارتفاع (میلی متر) | 1420 |
فاصله بین دو محور (میلی متر) | —- |
فضای بار (لیتر) | —- |
وزن خالص (کیلو گرم) | 1210 |
سایز رینگ | 14 |
آلبوم تصاویر