خانه / گوناگون / لئوناردو داوینچی و قوانین آتلانتیک
اینستا گرام سایت آتلانتیک

لئوناردو داوینچی و قوانین آتلانتیک

لِئوناردو دی سِر پیِرو داوینچی، یک مرد ایتالیایی متولد پانزدهم آوریل (April) ۱۴۵۲ میلادی است. ایشان را می توان به دلایل ذیل که یک دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس و نویسنده است، یک نابغه دوره رنسانس لقب داد.

لئوناردو داوینچی در مدت زندگی خود پنج کتاب به نام های قوانین آروندل، قوانین پرواز پرندگان، قوانین آتلانتیک، قوانین تریولزیانو و قوانین نقاشی را نوشت. قوانین آتلانتیک مهم ترین اثر لئوناردو داوینچی است، این اثر مجموعه‌ای اطلس ‌وار و متشکل از دوازده جلد است و شامل نوشته‌ها و نقاشی‌های لئوناردو داوینچی می‌باشد.

این کتاب بین سال‌های ۱۴۷۸ الی ۱۵۱۹ نوشته شده و مجموعه ای از موضوعات پرواز، جنگ‌افزارها، سازهای موسیقی، ریاضیات و گیاه‌شناسی را شامل شده و از ۱۱۱۹ صفحه تشکیل شده است.

قوانین آتلانتیک را پومپئو لئونی مجسمه‌ساز، در اواخر قرن شانزدهم میلادی گردآوری کرد. اما حدود ۳۰۰ سال بعد مجدد توسط راهبان باسیلی در آزمایشگاه بازیابی کتب خطی و باستانی سنت مری گروتافراتا بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ میلادی ترمیم شد و در سال ۱۹۷۶ برای اولین بار انتشار یافت.

این کتاب هم‌ اکنون در کتابخانه آمبروسیانا(آمبروزیانا) میلان نگهداری می ‌شود، این هنرمند بزرگ سرانجام در دوم مِی (May) سال ۱۵۱۹ میلادی درگذشت.

امضای لئوناردو داوینچی

 

گالری تصاویر

 

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *