خانه / گردشگری / روز بوشهر چه روزی است؟
اینستا گرام سایت آتلانتیک

روز بوشهر چه روزی است؟

روز ملی بوشهر سواحل بوشهر

بوشهر دارای یک روز خاص است و هیجدهم اسفند ماه رسما از سال ۱۳۸۷ برای نام گذاری ” روز بوشهر” در تقویم انتخاب گردید. با توجه به اینکه در سال ۱۳۸۷ نشریات محلی بوشهر طی فراخوانی از محققان و صاحب ‌نظران خواستند که بر اساس تحقیقات خود، روزی را به عنوان روز ملی بوشهر پیشنهاد دهند، تا بعد از بررسی در شورای شهر بهترین و مستندترین آن به عنوان ” روز بوشهر ” انتخاب شود. از این رو با بکارگیری حروف ابجد و تطابق آن با مناسبت‌ها و شخصیت های مختلف تاریخی، سیاسی، فرهنگی، علمی، ادبی و قهرمانی موثر بر تحولات استان بوشهر، روز ملی بوشهر تعیین گردید.

۱۸ اسفند ماه روز جهانی بوشهر

از آنجا که تاریخ تولد و یا شهادت قهرمانان جنوب و یا تاریخ درگیری آن ها و دیگر قهرمانان بوشهری با استعمار پرتغال، هلند و انگلیس با حرف ابجد ۱۲ و برج ۱۲ (اسفند ماه) مطابقت دارد و همچنین بر اساس برخی تحولات سرنوشت ساز فرهنگی، مذهبی، بومی، حماسی، مبارزات، واژه شناسی، نام گذاری، ادبیات، تاریخ، اقتصاد، سیاست و… استان بوشهر، که با حرف ابجد ۱۸  مطابقت دارد، از این رو از دوازدهم اسفند تا هیجدهم اسفند به مدت یک هفته به عنوان ” هفته فرهنگی بوشهر ” انتخاب گردید.

 

بر طبق اسناد و منابع موثق، از آنجا که ۱۸ اسفند نیز مطابق با سالروز تأسیس مدرسه تاریخی سعادت در بوشهر به عنوان        ” مادر مدارس جنوب ایران ” می باشد، هیجدهم اسفند ماه نیز برای نام گذاری ” روز بوشهر ” در تقویم انتخاب گردید، تا همه ساله مردم شهر بوشهر و کل استان این مناسبت را گرامی بدارند.

هیجدهم اسفند ماه روز ملی بوشهر

مطالب پیشنهادی:

برای آشنایی بیشتر با شهر تاریخی و زیبای بوشهر با آتلانتیک همراه شوید…

روز شیراز چه روزی است؟

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *