خانه / گردشگری / ایلام؛ شهر کوهستان های سبز
اینستا گرام سایت آتلانتیک

ایلام؛ شهر کوهستان های سبز

طبیعت زیبای گردشگری شهر ایلام

مرکز استان ایلام؛ شهر ایلام، شهری زیبا در غرب ایران محدود به کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی همراه با آب و هوایی بهاری دلچسب و معتدل کوهستانی است. ایلام دارای مردمانی عزیز و مهمان نواز است و نه تنها در حوزه گردشگری این را به اثبات رسانده اند بلکه در ایام اربعین حسینی هم پذیرای بسیاری از زائران کربلا می باشند.

ایلام در شمال غربی استان در ارتفاع ۱۴۲۷ متری از سطح دریا قرار گرفته، از شمال به کوه‌های شنه‌چیر، از شرق به کوه‌های شلم و از غرب به کوه قلاقیران و از جنوب به رشته کوه کبیرکوه منتهی می‌شود؛ با شهرستان‌های ایوان، سیروان، چرداول، دره شهر، مهران و کشور عراق همسایه است. این شهر تا سال ۱۳۵۲ جزء استان کرمانشاه بوده و دارای بافت سنتی است و پس از مستقل شدن همواره رو به پیشرفت حرکت کرده است.

خیابان های بارانی شهر ایلام

ایلام به معنای طعام عروسی ساختن، مهمانی عروسی دادن و ولیمه دادن است. پشت کوه، ردین، ده‌ بالا، حسین ‌آباد، آلام، آریوجان، دیوالا، ماسبذان و آلامتو نام های قدیمی ایلام هستند. ایلام از دیرباز جایگاه شهرنشینی و گهواره فرهنگ و تمدن ایرانیان بوده و در دوره های مختلف دارای شکوه و عزمت فراوانی است، به گونه ای که تاریخ پیدایش زندگی این منطقه از ایران به ساکنین اولیه آن یعنی ” کاسپین ها ” و به دوره قبل از حضور ” آریایی ها ” باز می گردد.

عکس هوایی از ارتفاعات کوه های ایلام در شب

ایلام با مساحتی در حدود ۶۵ کیلومتر مربع، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۱۹۴،۰۳۰ نفر بوده و دارای تراکم بالایی در حدود ۲۹۸۶ نفر در هر کیلومتر مربع می باشد. جالب است بدانید که ایلام پس از کرمانشاه و سنندج سومین شهر پرجمعیت کردنشین کشور است. اکثر مردم این شهر مسلمان شیعه هستند، زبان محلی رایج مردم ایلام کردی است به همین دلیل ایلام در زبان کردی به صورت ” ئیلام ” نوشته می شود، البته تعداد محدودی نیز به زبان لری صحبت می نمایند.

ایلام به لحاظ داشتن آثار باستانی، بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های سرسبز و انبوه جنگلی از زیباترین شهرهای استان ایلام محسوب می‌شود و قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارد. آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با ایلام، شهر ملی گلیم نقش برجسته بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *