خانه / گردشگری / روز شیراز چه روزی است؟
اینستا گرام سایت آتلانتیک

روز شیراز چه روزی است؟

پانزدهم اردیبهشت روز شیراز مبارک

شیراز مهد تمدن و فرهنگ سرزمین پارس؛ شیراز دیار شاعران به نام، شهری است با طبیعتی دل انگیز همراه با مردمانی خونگرم، مهربان و مهمان نواز که هر ساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است. طراوت هوای بهاری و اعتدال شهر راز، این شهر کهن را به شهر گل و بلبل معروف کرده است، جایی که وقتی در فصل بهار به آن سفر می کنید همراه با عطر بهار نارنج معلق در فضایش، هوش از سرتان می برد و مدهوشتان می کند، شیراز پرافتخار، جلوه گاه باشکوه خداوندی و مرکز درخشش انوار الهی فرزندان موسی بن جعفر (ع) است.

پانزده اردیبهشت روز شیراز

شایسته بود که برای شهر شیراز روزی خاص در نظر گرفته شود تا جهانیان عظمت تاریخ و زیبایی بی کران این خطه از خاک ایران را بیش از پیش بدانند و مهم تر اینکه ایرانیان قدر داشته های، ادبی، فرهنگی، طبیعی و تاریخی خود را بیش از پیش درک کنند. از همین رو در سال ۱۳۸۱ براساس طرحی از طرف شورای اسلامی شهر شیراز نیمه بهار مصادف با پانزدهم اردیبهشت ماه به عنوان ” روز شیراز ” و از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت به عنوان ” هفته فرهنگی شیراز ” انتخاب گردید، تا اوج زیبایی طبیعت این شهر در فصل سرسبز و پر نشاط بهار چشمان همگان را مجذوب و شیفته خود کند.

15 اردیبهشت روز جهانی شیراز

در راستای معرفی شیراز و جاذبه‌های مختلف این شهر در بعد ملی و فراملی با هماهنگی اداره کل ارتباطات و روابط بین‌الملل و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز این برنامه همه ساله صورت می پذیرد.

مطالب پیشنهادی:

با شیراز، شهر شعر و ادب پارسی بیش از پیش آشنا شوید…

روز قزوین چه روزی است؟

روز سنندج چه روزی است؟

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

Fentanyl(Fentanil or Duragesic or Fentora or Sublimaze) معرفي داروي ضد درد فنتانیل - سايت اموزشي اتلانتيک - داروشناسي

معرفي داروي ضد درد فنتانیل – Fentanyl

در این سری از آموزش ها سعی داریم تا شما را با دانش داروشناسی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *