خانه / گردشگری / بوشهر؛ پایتخت انرژی ایران
اینستا گرام سایت آتلانتیک

بوشهر؛ پایتخت انرژی ایران

بندر بوشهر خورشید خلیج فارس

بوشهر، شهری بندی و مرکز استان بوشهر در جنوب غرب ایران و در حاشیه‎ی ساحل خلیج همیشه فارس، وقتی صبح ها در کنار ساحل می ایستی، آبی دریایش دل و جانت را با طلوع خورشید پیوند می زند و صدای موج هایش تو را به یاد موسیقی محلی این منطقه می اندازد و گوش ماهی هایش را در کنار خوابیده بر خاک ساحل می بینی و وقتی در کنار گوش می گیری آوای دریا را می شنوی که شرح و حال این خطه پاک از سرزمین را برایت نجوا می کند.

ساحل زیبای بندر بوشهر

آیا سیستم نوین آموزشی مدرسه سعادت و دلاوری های رئیس علی دِلواری را در خاطر داری؟

لنج های بندر بوشهر

رام اردشیر، ابوشهر، اباشهر، بُخت اردشیر، لیان، موزامبری، راشهر، انطاکیه، بندر نادری و ریشهر از نام های قدیمی بوشهر هستند. نادرشاه افشار در ۱۷۳۶ میلادی به این بندر رونق بخشید و در آثار باستانی شوش و ساسانی از این منطقه بسیار یاد شده است، اما قدمت این شهر به دوره های فراتر از تمدن بزرگ هخامنشی می رسد. بوشهر دارای یک روز خاص است و هیجدهم اسفند ماه روز بوشهر نام گرفته است.

شهر بندر بوشهر

بوشهر شبه جزیره‎ ای کوچک است که از سه طرف به دریا و از طرف دیگر، به رشته کوه‎های زاگرس محصور شده ‎و با متوسط ارتفاع ۱۸ متر از سطح دریای خلیج فارس واقع شده است، این شهر دارای آب ‌وهوای نیمه بیابانی گرم است و به سبب دو موقعیت طبیعی، کوهستانی و جلگه‌ای دارای زمستان‌هایی خنک و تابستان‌هایی گرم و مرطوب است و فصل بهار و پاییز، بهترین  فصل ها برای سفر به بوشهر هستند. این شهر با مساحتی در حدود ۱۲۰ کیلومتر مربع، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران دارای جمعیتی در حدود ۲۲۳٬۵۰۴ نفر بوده و دارای تراکم شهری بالایی در حدود ۱۸۶۳ نفر در هر کیلومتر مربع است. مردم بوشهر به زبان فارسی، عربی و با لهجه محلی بوشهری صحبت می‌کنند، اما با وجود نژادهای مختلفی نظیر آریایی، سامی، آفریقایی و ژاد در این منطقه، منجر به تنوع گویشی فراوانی در زبان این منطقه شده است. اکثر مردم این شهر مسلمان هستند و اقلیتی نیز زرتشتی، مسیحی و کلیمی هستند.

شب های زیبای بندر بوشهر

رونق اقتصادی این منطقه بخاطر وجود گمرک، صنعت کشتی سازی، نیروگاه اتمی، صیادی و بخاطر وجود منابع نفت و گاز، پایتخت انرژی ایران نام گرفته است.

با وجود سواحل زیبا، نخلستان های سرسبز، بناهای تاریخی، آداب و رسوم زندگی و غذاهای لذیذ و تندش آن را به مقصدی جذاب و به یادماندنی برایتان تبدیل می کند. آتلانتیک راهنمای گردشگری شما می شود تا جای جای سرزمین عزیزمان ایران را به شما هموطنان عزیز معرفی نماید؛ پیشاپیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

با ما همراه باشید تا با بوشهر، شبه جزیره ای کوچک بیش از پیش آشنا شوید…

درباره ی میلاد بیت اللهی

همچنین ببینید

گردشگري آتلانتيک-در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کیلومتری رشت و در ارتفاع حدود 1750 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

داماش- گنجينه سوسن چلچراغ

در طبیعت سرسبز گیلان روستایی بسیار زیبا و ییلاقی به نام داماش قرار گرفته است، داماش یکی از روستاهای شهر جیرنده، از توابع بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *